30. červenec 2024
V obrovském obchodním světě mnoho společností používá chatboty k automatizaci části své zákaznické služby a administrativy ke snížení nákladů na podnikání. Přesto je právnická profese pomalejší v přijímání této technologie. To je částečně způsobeno povahou právní práce, je složitá a vyžaduje naprostou přesnost.
Chatboty jsou tradičně používány pro jednoduché úkoly, což může vyvolávat dojem, že nejsou vhodné pro právní práci. Nicméně i v právu existuje spousta opakující se administrativy, výzkumu a komunikace, a dnešní chatboty jsou dobře vybaveny k řešení těchto typů úkolů.
Chatbot je automatizovaný program, který může odpovídat na jednoduché otázky a provádět základní úkoly. Mohou být integrovány do živých chatů na webových stránkách, do aplikací pro zasílání zpráv a dalších chatovacích programů. Chatbot odpovídá zákazníkům v reálném čase a může komunikovat s více uživateli najednou.
Pokročilejší chatboty používají umělou inteligenci (AI) a strojové učení, aby se přizpůsobily různým obchodním potřebám. Tyto pokročilejší možnosti mohou reagovat na jedinečné vstupy a dokonce vést rozhovory.
I jednoduchý chatbot však může okamžitě čerpat z obrovských databází informací. To je činí jedinečně vhodnými k odpovídání na běžné otázky nebo například k vytváření standardních právních dokumentů.
Chatboty pro právníky nebo právní kanceláře jsou specificky navrženy pro použití právními firmami. Existují možnosti třetí strany a vývojáři, kteří s vaší firmou spolupracují na vytvoření vlastního chatbota. Ačkoli se jedná o vznikající trh, právníci začínají chatboty přijímat pro různé účely.
Díky chatbotům je vyhledávání v právních dokumentech a přepisech rychlé a snadné. Pomocí detekce klíčových slov mohou zkontrolovat informace a přesně zrevidovat dokumenty. Použití chatbota může být velkou časovou úsporou pro právníky při provádění jejich průzkumů.
Jednou z hlavních funkcí chatbotů mimo právní oblast je zákaznický servis. Použití právního chatbota na vašem webu v živém chatu vám může poskytnout dostupnost 24/7 k odpovídání na otázky, plánování schůzek a reagování na stížnosti.
Odesílání standardizovaných odpovědí na právní stížnosti jménem obžalovaných může také být řešeno chatboty. Některé softwary, mohou dokonce zvládnout tuto činnost bez zásahu právníka. Software shromažďuje informace od obžalovaného a podává odpověď na dluhovou stížnost.
Právní firma využívající podobnou technologii by mohla podpořit širší škálu klientů a automatizovat různé standardní právní odpovědi.
24hodinový přístup ke klientům, který chatbot poskytuje, nabízí nové příležitosti pro generování leadů. Chatbot je schopen pozdravit klienty, vzít jejich údaje a například naplánovat schůzky. Právní koncipienti mohou následně kontaktovat klienty s plným přístupem k poskytnutým informacím.
Vytváření právních dokumentů je často otázkou změny několika detailů na poměrně standardní smlouvě. Detaily případů a klientů se mění, ale právní rámec, který podkládá dokumenty, většinou ne.
To činí chatboty ideálními pro vyplňování a vytváření právních dokumentů. Tato automatizace může vést k velkým úsporám času a nákladů pro lidské právníky, protože vyžaduje malý nebo žádný zásah.
Automatizace opakujících se procesů, například sledování účtovatelných hodin, je jedním z klíčových procesů, jak chatboti pro právní kanceláře ušetří peníze.
AI chatbot může zkontrolovat stovky dokumentů do vteřiny a poskytnout relevantní informace.
Klienti očekávají dostupnost od své právní firmy. Podle zprávy o právních trendech z roku 2020 očekává 79% nových zákazníků odpověď do 24 hodin od kontaktování. Navíc 68% klientů vyžaduje nepřetržitou službu. Tento druh dostupnosti je těžké dosáhnout bez automatizace.
Chatbot pro právnické kanceláře může pomoci překlenout mezeru mezi potřebami klientů a dostupností kvalifikovaných právních profesionálů.
Snížení neúčtovatelných hodin, které musí vaši lidský právníci napracovat, je nejzjevnějším způsobem úspory nákladů. Znamená to, že vaše firma využívá své zdroje na zaměstnance efektivněji. Vaši právní profesionálové mohou věnovat více času na úkoly generující příjmy.
Je také třeba vzít v úvahu, že chatbot může být účinnější než živý agent při provádění administrativních úkolů a získávání rychlých odpovědí. To může ušetřit náklady na zaměstnance, což umožňuje vašim ne-právním zaměstnancům pracovat efektivněji.
Čas jsou peníze, pokud pracujete v právnickém světě, víte, že tam generujeme všechny naše příjmy. Uvolnění času vašich právníků automatizací ne-generujících příjem úkolů je výhra pro právní firmy.
Chatbot může být použity na mnohem více než jen na odpovídání často kladených otázek. Protože jsou chatboty přizpůsobitelné, můžete chatbot propojit s dalším softwarem, abyste vytvořili chatbot podle vašich potřeb.
Malá právnická kancelář může nejvíce využít jednoduchý automatizovaný systém rezervací. Větší právní firmy mohou chtít vytvořit pokročilejší AI chatbota, který může konverzovat se zákazníky, generovat dokumenty a podobně.
Chatbot může být použity na mnohem více než jen na odpovídání často kladených otázek. Protože jsou chatboty přizpůsobitelné, můžete chatbot propojit s dalším softwarem, abyste vytvořili chatbot podle vašich potřeb.
Malá právnická kancelář může nejvíce využít jednoduchý automatizovaný systém rezervací. Větší právní firmy mohou chtít vytvořit pokročilejší AI chatbota, který může konverzovat se zákazníky, generovat dokumenty a podobně.
nejnovější články
30.7.2024
30.10.2023
23.10.2023